czwartek, 20 września 2018
Tragedia: rowery i śmierć
Lekceważenie sprawy ruchu rowerowego może prowadzić do groźnych wypadków. Kiedy przed wielu laty byłem jednym z pierwszych walczących o ścieżki rowerowe w Warszawie nie myślałem, że ruch rowerowy może być tak poważnym problemem. Wtedy powoływałem się na poniemieckie ścieżki i pasy rowerowe (w bruku!), które, nawet nie oznakowane i nieobsługiwane jakoś służyły jak i inne systemy eksploatacyjne Wrocławia. Miasto to zjeździłem w młodości na rowerze, często po tych ścieżkach. Wielkie było święto, gdy zbudowano pierwsze drogi rowerowe na ulicy Sobieskiego... Długo potem nic więcej się nie budowało. Właściwie trzeba było zmiany ustroju, by zaczął powstawać jaki taki system.
niedziela, 02 września 2018
Wyborczy lep z metra
Zbliżające się wybory, a pewnie i moje teksty na temat systemu kolejowego w mieście kazały coraz to nowym kandydatom tworzyć amatorskie projekty systemów „lepszej komunikacji”. Dzieje się to w atmosferze nagłego oświecenia i nagłej wszechwiedzy kandydatów np. w sprawach metra. Jak dotąd ci ludzie nie mieli nic do powiedzenia na ten temat i nawet nie próbowali fachowych dyskusji np. ze mną. Co do nich pisałem zbywali milczeniem, jakimiś ogólnikami, manipulowali albo wręcz atakowali. Nie chciało im się też czytać tego co opublikowałem (może czytali po łebkach, ale nie zrozumieli?). Tak więc dyskusję ich „oświeconych” pomysłoprojektów przeprowadzę tutaj:
środa, 22 sierpnia 2018
Zadośćuczynienie za utracone więzi
Kancelaria Czerkawski Odszkodowania tryumfalnie ogłosiła, że za utracone więzi dla rodziny poszkodowanych w wypadkach komunikacyjnych należy się zadośćuczynienie. Przytacza się przykład dziecka, które na skutek obrażeń mózgu stało się niezdolne do pełnego kontaktu. Jej rozwój zatrzymał się na poziomie dwóch lat, gdy zdarzył się wypadek. Kancelaria nawiązała kontakt z matką w 2015 roku i zdecydowała przeprowadzić tę sprawę. Dla matki już zresztą uzyskano rentę, która podwyższyła komfort życia.
wtorek, 07 sierpnia 2018
Twórzmy wspólnie jakość (eksploatacyjną!) Warszawskiego Transportu Publicznego
Pod takim hasłem zarządca transportu publicznego aglomeracji warszawskiej czyli ZTM, zaprasza pasażerów do udziału w Forum, żeby aktywnie uczestniczyli w tworzeniu najlepszych rozwiązań komunikacyjnych. Sam fakt poszukiwania konsultacji jest oczywiście pozytywny. W związku jednak z tym, że jako fachowiec, a w końcu ekspert (inżynierii) eksploatacji nie raz próbowałem wskazywać dobre rozwiązania otrzymywałem najczęściej odpowiedzi wymijające (miało z nich wynikać, że nie rozumiem itp.) – zastanawiam się jak to będzie działało.
sobota, 21 lipca 2018
Absurdalny remont ulicy Mlądzkiej (Grochów Wielki)
Staram się tu ograniczać pisanie o rzeczach bieżących, niemniej to widowisko warte jest analizy jako casus do wnioskowania na przyszłość. Oczywiście jeśli tym razem decydenci nie zlekceważą tego co piszę, jak to mają w zwyczaju. Otóż od paru tygodni mam okazję oglądać remont ulicy Mlądzkiej. Opisałem jego początek w artykule na eksploatyka.pl, a dalej jest już tylko gorzej. Naprawdę to przykre pisać takie teksty pokazujące zagmatwane myślenie projektantów i odbiorców technicznych.
czwartek, 21 czerwca 2018
Sympatyczne pyski autobusów a ciepła woda Tuska
Powiedzenie show must go on [przedstawienie musi trwać] nie dotyczy tylko tego, co w teatrze, czy w sali koncertowej. Zawiera ono w sobie ogólną zasadę, bo przecież swego rodzaju przedstawienia eksploatacyjne dla innych ludzie robią wszędzie. Zawiera ono w sobie trwałość, podtrzymywalność przez zaplanowany czas. Niemożność przerwania, bo wtedy całość jest do bani. Tylko nagrania można cyzelować kawałkami. Eksploatacja, działalność techniczno-ekonomiczna musi trwać, czyli być podtrzymywalna przez planowany okres, czyli często stale. Sustainable po prostu.
poniedziałek, 11 czerwca 2018
Eksploatacja na chama czyli naprawa dodatkowego parkingu
Jak obserwuję – większość czytelników nie rozumie po co ja to piszę i traktuje rzecz ciekawostkowo, nie uważając za stosowane rozpowszechniać tej wiedzy, ani wyciągać wniosków dla siebie. Jest to zjawisko ponure, bo przecież wiedza o eksploatacji jest potrzebna wszędzie do poprawy jakości życia, która wynika ze sprawności procesów eksploatacyjnych. Nawet jeśli realizatorzy sobie z tego nie zdają sprawy. To z braków kompetencji eksploatacyjnych, adekwatnych do wykonywanej pracy (choćby intuicyjnych) wynikają wszystkie bzdury tego świata. Jedną z nich jest opowiadanie o ekologii w zupełnym oderwaniu od reszty inżynierii eksploatacji. Ludzie nie rozumieją prostej prawdy: eksploatacja czegokolwiek jest eksploatacja środowiska. Skutki są m. in. takie jak poniżej:
wtorek, 29 maja 2018
Jak łatwo zepsuć system (III)
Mapa topograficzna w skali 1:10000 jest wielkoskalowym urzędowym opracowaniem kartograficznym, sporządzanym i aktualizowanym w sposób jednolity dla całego kraju. Inwokację tę celowo publikuję na początku, żebyśmy wiedzieli z czym majmy do czynienia. Po prostu urzędowo sieje się błędy, co służy nadzorującym bałagan nazewniczy – władzom, które opędzają się przed prawdą na różne sposoby. Kierownicy eksploatacji zamiast poprawiać jakość nadzorują bajzel. Tu widać to dokładnie, ale tego typu zjawiska są w każdej dziedzinie, najczęściej trudnej do zrozumienia dla postronnych. Trzeba więc to opisywać, aby ludzie jak najlepiej rozumieli kogo wybierają i komu płacą.
środa, 23 maja 2018
Jak łatwo zepsuć system (II)
Na początku wieku (tysiąclecia) stworzono Miejski System Informacji, który ma w sobie pełno błędów. O tym napiszę oddzielnie, bo to przecież kuriozum, że „fachowcy” nie umieją zrobić tak prostej rzeczy. Nigdy on nie został dokończony, zwłaszcza na peryferiach. Teraz ocieplanie domów jest okazją do dalszego psucia. Nikt tego nie pilnuje, choć przecież do zadania m. in. dla straży miejskiej i eksploatującego Zarządu Dróg Miejskich.
niedziela, 13 maja 2018
Jak łatwo zepsuć system (I)
Jak wiadomo miasteczko Wesoła weszło do Warszawy POD WARUNKIEM zachowania nazw ulic nawet tych, które już w Warszawie występują. Po prostu pod warunkiem zdemolowania istniejącego od lat systemu. Mieszkańcy wymusili to dla siebie, w ogóle nie interesując się tego skutkami dla innych.
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 41
Tagi
(C) WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE Katalog-blogow.pl