niedziela, 21 sierpnia 2016
Blog jako publikacja ciągła
ZWRACAM UWAGĘ, ŻE BLOG TEN NIE JEST ZBIOREM OKAZJONALNYCH ZAPISKÓW, A ZAJMUJE SIĘ PROPAGOWANIEM PROFESJONALNEJ WIEDZY O EKSPLOATACJI, KTÓRA POWINNA PRZYSPIESZAĆ ROZWÓJ POLSKI. SUGERUJĘ CZYTANIE WSZYSTKIEGO UWAŻNIE, A NIE TYLKO OSTATNIEGO POWIERZCHOWNIE. KAŻDEMU MOŻE TO POMÓC, A WIĘC I WSZYSTKIM.
niedziela, 07 sierpnia 2016
Rowerowy „proceder”
„Policja i straż miejska zamierzają walczyć właśnie z jednym z tych procederów: przejeżdżania na rowerze przez przejście dla pieszych. Według przepisów z roweru należy zejść i przeprowadzić go przez przejście. Za niedostosowanie się do przepisów grozi mandat w wysokości 100 zł”. Taką wiadomość rozpowszechniono w gazecie po następującym wyliczeniu grzechów rowerzystów: „Głównymi przyczynami wypadków są nieprzestrzeganie pierwszeństwa przejazdu (606 – 36,9% ogółu), nieprawidłowy manewr skrętu (208 – 12,7%), niedostosowanie prędkości do warunków ruchu (173 – 10,5%), nieprawidłowe przejeżdżanie na przejściach dla pieszych (112 – 6,8%), nieprawidłowe omijanie (73 – 4,4%), jazda po niewłaściwej stronie drogi (57 – 3,5%)”.
niedziela, 31 lipca 2016
Czy jestem ekspertem lotniczym....
Co jakiś czas pojawiają się jacyś mądrzy inaczej, aby zaatakować moje fachowe opinie smoleńskie. Działają albo napuszczeni przez wiadomych ludzi, albo też czują się w obowiązku bronić wiadomej opcji. Czasem też - podstawić mi nogę, oczywiście kierując się wartościami "chrześcijańskimi". Muszę to napisać w cudzysłowie, bo sam wiem to i owo na temat religii, a też nie chciałbym sprawić przykrości religijnym znajomym.
piątek, 22 lipca 2016
Najstarszy depot świata.
Rynek Kolejowy opublikował artykuł o najstarszej bazie utrzymania taboru dalekobieżnego będącej ciągle w użyciu. Znajduje się ona w Longsight w Wielkiej Brytanii i pochodzi z 1842 r., a więc z początków kolei w ogóle. Linię Stockton-Darlington wybudowano w w 1825 r., a pierwszy odcinek naszej kolei wiedeńskiej otwarto w 1845 r. Wtedy też powstawały tramwaje, początkowo konne. Tak na kolei, jak i w komunikacji miejskiej potrzebne było coraz większe zaplecze techniczne, gdzie tabor mógł stać i być obsługiwany technicznie (konie np. potrzebowały stajni i siana).
środa, 13 lipca 2016
Odkrywanie Ameryki jak filip z konopi – ulubione zajęcie w Polsce
Były minister Tadeusz Syryjczyk, obecnie ekspert Zespołu Doradców Gospodarczych TOR – wspomniał w swoim artykuliku w pismie wydawanym przez ten zespół – Rynek Kolejowy, że w innym piśmie – Technika Transportu Szynowego (nr 3/2016) zamieszczono wywiad z Andrew McNaughtonem – dyrektorem technicznym spółki budowy kolei dużych prędkości. Bardzo się zdziwił: „Co ciekawe, McNaughton, będąc inżynierem, porusza wiele kwestii natury ekonomicznej i społecznej, co przydałoby się i naszym debatom kolejowym, w których zdarza się – nie tylko z okazji kolei dużych prędkości – raczej izolacja i łatwość odrywania tematyki ekonomicznej od zachwytu natury inżynierskiej lub lekkie ignorowanie uwarunkowań technicznych przy analizie ekonomicznej”.
niedziela, 03 lipca 2016
Niechroniony uczestnik ruchu, a zasada ograniczonego zaufania
Ciągle pojawiają się teraz opisy niebezpiecznych sytuacji i wypadków rowerowo-samochodowych. Rozważa się różne rzeczy, ale nie te najważniejsze. Nie wspomina się o tym, że przecież rowerzysta jest niechronionym uczestnikiem ruchu, jak pieszy. Może sobie najwyżej kask zafundować.
niedziela, 26 czerwca 2016
Papier nic nie wart?
Wiele lat temu napisałem tekst pod tytułem Papier nasz codzienny. Od tego czasu jest już tylko gorzej. Papier – dawniej tak cenny - jest elementem istotnym w eksploatacji środowiska. Niejednokrotnie w emailach widać uwagi, żeby się zastanawiać czy tę wiadomość trzeba drukować. Firmy sugerują, by nawet faktury pobierać elektronicznie.
sobota, 18 czerwca 2016
Sieć kolei aglomeracyjnej i metra w Berlinie a ta w Warszawie
Wielokrotnie pisałem o tym, że kolej aglomeracyjna musi być w jednym systemie z metrem (też koleją). Muszą być stacje przesiadkowe między liniami tych podsystemów. Przy projektowaniu linii trzeba od tego zaczynać. Wtedy przebiegi stają się bardziej naturalne, a efekty są wzmocnione przez relacje przesiadkowe.
sobota, 11 czerwca 2016
Smoleńsk redivivus, czyli ośmieszania się ciąg dalszy.
Zupa skwaśniała śmierdzi okropnie gdy ją podgrzać... A tutaj mamy to, co utytułowani specjaliści smoleńscy mają zamiar zrobić okradając nas z naszych pieniędzy. Jest pytanie czy utrata fragmentu skrzydła może spowodować obrót samolotu na plecy. Wszystko to wynika z pseudonaukowych wytworów komisji pod patronatem mistrza Macierewicza, który zebrał superspecjalistów od kombinowania i dał im nasze pieniądze wykorzystując stanowisko wg wskazań Prezesa. Według tych panów trzeba kupić stare skrzydło i zrobić modelik samolotu, żeby się dowiedzieć, czy samolot odwrócił się na plecy, a także czy przeleciał nad brzozą, czy skrzydło mu dopadło po wybuchu zorganizowanym przez tych wstrętnych Ruskich.
poniedziałek, 06 czerwca 2016
Brak drzew spowodowany przez metro!!!
Nie myślałem nigdy, że wiceprezydent miasta może takie nieprawdy opowiadać w radiu, ale usłyszałem to na własne uszy. Otóż wiceprezydent Wojciechowicz, znany z tego, że ważne sprawy kieruje jak przeciętny urzędnik tam gdzie nie mogą być załatwione opowiedział dramatyczną historię! Dowiedzieliśmy się co spowodowało, że na ulicy Świętokrzyskiej odbudowywanej po budowie drugiej linii metra nie ma prawie drzew. Na kamiennej pustyni rozstawiono za to ileś donic z rachitycznymi drzewkami za niską cenę. Zieloni słusznie oprotestowali to ustawiając szereg doniczek przyniesionych przez ludzi, żeby ośmieszyć ten projekt. Warto przy tym wspomnieć, że podobnej operacji dokonano pod przylegającym placem Powstańców Warszawy, gdzie niedawno przywrócono popiersie Napoleona – wspomnienie po poprzedniej nazwie placu. rafalwodzicki.prv.pl
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 34
Tagi
(C) WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE Katalog-blogow.pl