poniedziałek, 19 września 2016
Nowe „dowody” Macierewicza i kolegów, czyli – jak zawsze
Ponieważ dochodzenia i dochodzeniowcy to ważne rzeczy w procesach eksploatacji trzeba tu umieścić i ten tekst opublikowany w Progress for Poland kilka dni temu, po pseudokonferencji podokomisji MON. Każdy musi się dowiedzieć na co wydawana są ich pieniądze przez niekompetentne osoby. Smutne to widowisko, które podoba się np. Małgorzacie Gosiewskiej, czy Janowi Marii Jackowskiemu, co to twierdzą, że PO zawsze kłamała i nie wiemy co się stało w Smoleńsku. Wczoraj dotarł do mnie filmik z informacją lotniczego redaktora Setlaka, który opisuje wiele katastrof typu smoleńskiego, a więc spowodowanych zejściem zbyt nisko oraz uszkodzeniem skrzydła. Powodowało to zawsze odwrócenie się na plecy.... Rzecz byłą publikowana na smolensk.gov.pl.
poniedziałek, 12 września 2016
Zdymisjonowany wiceprezydent się skarży, że to podłość
No nieeee! Tenże wiceprezydent Jacek Wojciechowicz podle mnie potraktował zarówno kiedyś, jak i teraz, w imieniu prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz. Dziękuję za zaproszenie i kolejne udawanie, że nie ma sprawy.
sobota, 03 września 2016
Marek Szolc: Polska chora na legislitis – o nadmiernej produkcji prawa
Problem prawa jest zupełnie zasadniczy dla funkcjonowania społeczeństwa. Jest ono samo systemem eksploatacyjnym, a więc ważna jest jego eksploatacyjność, łatwość właściwego stosowania zarówno z powodu unikania błędów z powodu niedostatecznych kwalifikacji stosujących je, jak z powodu niejasności i celowego stosowania kruczków prawnych. Prawo jest też ważną częścią wielu innych systemów eksploatacyjnych, a więc wpływa na ich eksploatacyjność w sposób zupełnie zasadniczy: techniczny i ekonomiczny. Dlatego publikuje tu bardzo dobry tekst Marka Szolca. RW
niedziela, 28 sierpnia 2016
Pomnik się należy Generałowi?
Kolejna odmiana kultu smoleńskiego to pomnik generała Błasika, czyli „Mojego Andrzeja” jak powtarza wdowa po nim. Co prawda w tylko w bazie w Krzesinach, ale… Trzeba o tym pisać, bo naprawdę będzie to zaprzeczenie wszystkiego, co napisałem na temat inżynierii eksploatacji. Została ona wypracowana w środowiskach wojskowych przede wszystkim, bo tam bardzo odczuwać można wszelkie nieprawidłowości, weryfikowane w walce… Teraz rząd każe uczestniczyć wojsku w przedstawieniach stojących w jaskrawej sprzeczności z tą wiedzą…
niedziela, 21 sierpnia 2016
Blog jako publikacja ciągła
ZWRACAM UWAGĘ, ŻE BLOG TEN NIE JEST ZBIOREM OKAZJONALNYCH ZAPISKÓW, A ZAJMUJE SIĘ PROPAGOWANIEM PROFESJONALNEJ WIEDZY O EKSPLOATACJI, KTÓRA POWINNA PRZYSPIESZAĆ ROZWÓJ POLSKI. SUGERUJĘ CZYTANIE WSZYSTKIEGO UWAŻNIE, A NIE TYLKO OSTATNIEGO POWIERZCHOWNIE. KAŻDEMU MOŻE TO POMÓC, A WIĘC I WSZYSTKIM.
niedziela, 07 sierpnia 2016
Rowerowy „proceder”
„Policja i straż miejska zamierzają walczyć właśnie z jednym z tych procederów: przejeżdżania na rowerze przez przejście dla pieszych. Według przepisów z roweru należy zejść i przeprowadzić go przez przejście. Za niedostosowanie się do przepisów grozi mandat w wysokości 100 zł”. Taką wiadomość rozpowszechniono w gazecie po następującym wyliczeniu grzechów rowerzystów: „Głównymi przyczynami wypadków są nieprzestrzeganie pierwszeństwa przejazdu (606 – 36,9% ogółu), nieprawidłowy manewr skrętu (208 – 12,7%), niedostosowanie prędkości do warunków ruchu (173 – 10,5%), nieprawidłowe przejeżdżanie na przejściach dla pieszych (112 – 6,8%), nieprawidłowe omijanie (73 – 4,4%), jazda po niewłaściwej stronie drogi (57 – 3,5%)”.
niedziela, 31 lipca 2016
Czy jestem ekspertem lotniczym....
Co jakiś czas pojawiają się jacyś mądrzy inaczej, aby zaatakować moje fachowe opinie smoleńskie. Działają albo napuszczeni przez wiadomych ludzi, albo też czują się w obowiązku bronić wiadomej opcji. Czasem też - podstawić mi nogę, oczywiście kierując się wartościami "chrześcijańskimi". Muszę to napisać w cudzysłowie, bo sam wiem to i owo na temat religii, a też nie chciałbym sprawić przykrości religijnym znajomym.
piątek, 22 lipca 2016
Najstarszy depot świata.
Rynek Kolejowy opublikował artykuł o najstarszej bazie utrzymania taboru dalekobieżnego będącej ciągle w użyciu. Znajduje się ona w Longsight w Wielkiej Brytanii i pochodzi z 1842 r., a więc z początków kolei w ogóle. Linię Stockton-Darlington wybudowano w w 1825 r., a pierwszy odcinek naszej kolei wiedeńskiej otwarto w 1845 r. Wtedy też powstawały tramwaje, początkowo konne. Tak na kolei, jak i w komunikacji miejskiej potrzebne było coraz większe zaplecze techniczne, gdzie tabor mógł stać i być obsługiwany technicznie (konie np. potrzebowały stajni i siana).
środa, 13 lipca 2016
Odkrywanie Ameryki jak filip z konopi – ulubione zajęcie w Polsce
Były minister Tadeusz Syryjczyk, obecnie ekspert Zespołu Doradców Gospodarczych TOR – wspomniał w swoim artykuliku w pismie wydawanym przez ten zespół – Rynek Kolejowy, że w innym piśmie – Technika Transportu Szynowego (nr 3/2016) zamieszczono wywiad z Andrew McNaughtonem – dyrektorem technicznym spółki budowy kolei dużych prędkości. Bardzo się zdziwił: „Co ciekawe, McNaughton, będąc inżynierem, porusza wiele kwestii natury ekonomicznej i społecznej, co przydałoby się i naszym debatom kolejowym, w których zdarza się – nie tylko z okazji kolei dużych prędkości – raczej izolacja i łatwość odrywania tematyki ekonomicznej od zachwytu natury inżynierskiej lub lekkie ignorowanie uwarunkowań technicznych przy analizie ekonomicznej”.
niedziela, 03 lipca 2016
Niechroniony uczestnik ruchu, a zasada ograniczonego zaufania
Ciągle pojawiają się teraz opisy niebezpiecznych sytuacji i wypadków rowerowo-samochodowych. Rozważa się różne rzeczy, ale nie te najważniejsze. Nie wspomina się o tym, że przecież rowerzysta jest niechronionym uczestnikiem ruchu, jak pieszy. Może sobie najwyżej kask zafundować.
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 34
Tagi
(C) WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE Katalog-blogow.pl